NEXT, niet zomaar weer een makelaar. NEXT is meer dan dat. NEXT is jouw volgende stap in het succesvol in de markt zetten van een nieuwbouwproject.
Meer dan een Fundaplaatser
Projectontwikkelaars hoor ik vaak klagen over makelaars. Het imago is dat er veel voor wordt betaald, maar dat alles wat de makelaar doet een plaatsing op Funda is. Daarna wacht hij tot er gebeld wordt. Hij weet zelfs niet eens meer wat er precies in de brochure staat. Zat er nu wel of geen keuken in? Uuhm… Even kijken… Frustrerend voor zowel koper als verkoper.
Intussen is de projectontwikkelaar zelf de potentiële kopers aan het nabellen, de start verkoop aan het organiseren en de concept brochure aan het controleren. Hierdoor kan hij net niet meer gaan sporten die avond… Weer niet.
Dit is een imago wat in de jaren zo is ontstaan en wat zeker niet altijd onterecht is.
NEXT is meer dan alleen een Fundaplaatser. Meer dan een traditionele makelaar in een kantoor met een etalage die vol hangt met huizen en om 18:00 uur gaat sluiten.
Alleen nieuwbouw
NEXT focust zich op 1 ding; nieuwbouw. Waar andere makelaars nieuwbouw er vaak bij doen en dus geen volledige focus hebben, heb ik 1 taak.
Er is dus ook maar 1 belang en 1 klant; de ontwikkelaar. De ontwikkelaar kan er vanuit gaan dat de beste koper gezocht wordt en niet de koper die zijn huis via de betreffende makelaar te koop aanbiedt of daar een hypotheek afsluit.
Doordat er een focus is kan er ook nagedacht worden over nieuwe strategieën, staat jouw project centraal en is er voor aanvang van een project veel meer tijd voor onderzoek en aftasting van de markt.
Het begint en eindigt niet bij de verkoop van nieuwbouw. Ik ben er ook voor uitgebreid marktonderzoek vooraf, het in de markt zetten van het project en na de verkoop kan ik de kopersbegeleiding voor mijn rekening nemen. Zo heeft een koper 1 contactpersoon van begin tot eind.
Niet traditioneel
De standaard 1% verkoopcourtage met een bonus als 80% van het project verkocht is, is ouderwets en door de markt ingehaald. Toch wordt dit nog bijna overal zo afgesproken.
Dus jij denkt dat de makelaar extra zijn best doet om € 25.000,- extra te realiseren, zodat hij € 250,- extra kan factureren? Denk je dat echt? Of zou hij meer zijn best doen om het zo snel mogelijk te verkopen voor € 25.000,- minder inclusief een door zijn kantoor aangeboden hypotheek en een extra verkoop van de huidige woning van de koper?
NEXT verkoopt geen hypotheken. En ook geen bestaande woningen.
De 1% courtage, daar doe ik niet aan. Ik deel mee in het risico en de winst, zodat ik met de ontwikkelaar kan optreden als een team.
1 doel, 1 taak, 1 team, 1 belang. Je betaalt pas als er écht resultaat is geboekt en als je écht tevreden bent.
NEXT legt de focus terug op jouw nieuwbouwproject.
Klantreis
NEXT is ook anders als het gaat om de benadering van de kopers. De klantreis is erg lang bij de aankoop van een nieuwbouwwoning. Het is belangrijk deze zo fijn mogelijk te maken, zodat voor de kopers, maar ook voor de ontwikkelaar en aannemer een fijne bouw wordt doorlopen.
NEXT doet de eerste afspraken met kandidaat-kopers bij deze mensen thuis, in hun eigen omgeving. Afspraken voor het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst vinden bij voorkeur plaats bij de ontwikkelaar of aannemer op kantoor. Zo leert de koper gelijk de partij kennen waar zij het huis van hebben gekocht, dit vinden kopers heel belangrijk en neemt veel ruis weg vanaf het moment van aankoop tot het moment van oplevering.
In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat het voor veel kopers onduidelijk is van wie ze de nieuwbouwwoning nou eigenlijk kopen en wie welke rol heeft.
Na ondertekening van de contracten op het kantoor van de makelaar merkte ik dat er vaak teleurstelling en een lichte paniek was zodra er afscheid werd genomen. En nu? Waar moet ik nu naartoe met vragen? En waarom niet bij jullie ik heb toch van jullie gekocht?
Vaak werden wij dan 4 maanden later ook gebeld door deze koper met de vraag wanneer de bouw zou gaan starten en hoe het ervoor stond met de vergunning. Wij wisten hier soms het antwoord niet op en waren alweer vergeten welke mensen dit waren en welk project ze ook alweer gekocht hadden…
Dit gaat al jaren zo en waarom eigenlijk? Het kan ook anders! Het kan beter. Bij NEXT is de klantreis een feestje. Voor iedereen!
Wil je weten hoe ik werk? Bel even of stuur een appje, dat kan gewoon nu! Ik heb geen sluitingstijden, want ik heb geen kantoor…
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.AccepterenPrivacy policy